Географія та клімат Ізраїлю

Географія та клімат Ізраїлю

Загальна площа Держави Ізраїль становить 22,145 квадратних кілометрів, з яких 21,671 квадратних кілометрів доводиться на сушу. Географія та клімат Ізраїлю також залежать від протяжності країни. Довжина Ізраїлю – приблизно 470 км, а ширина в самому довгому перетині-всього близько 135 км. Країна межує з Ліваном на півночі, із Сирією на північному сході, з Йорданією на сході і з Єгиптом на півдні. Із заходу її омивають води Середземного моря.

Гори і рівнини, родючі землі і посушливі пустелі все це часто знаходиться в лічених хвилинах їзди один від одного. Від Середземного моря на заході до Мертвого моря на сході можна дістатися на машині всього за півтори години, а поїздка з Метула на “крайній півночі” до Ейлата -найвищої південної точки країни -займається близько шести годин.

Ізраїль можна розділити на чотири географічні зони: три вузьких паралельних смужки, що тягнуться з півночі на південь, і один великий посушливий ділянку в південній частині країни.

Прибережна низовина пролягає уздовж середземноморського узбережжя і являє собою піщану берегову лінію, облямовану родючими землями, які йдуть на 25 миль (40 км) вглиб країни.

На півночі піщані пляжі зрідка перемежовуються гострими скелями з крейди і пісковика. В районі прибережної низовини проживає більше половини семимільйонного населення Ізраїлю. Тут розташовані найбільші міста і глибоководні гавані. Уздовж Середземного моря зосереджена практично вся промисловість, сільське господарство і туристичні об’єкти країни.

З півночі на південь країна увінчана декількома гірськими масивами. Над долиною Хула на північному сході підносяться загострені базальтові скелі Голанських висот, що сформувалися в результаті вулканічних процесів далекого минулого. Пагорби Галілеї висотою від 1.600 до 4.000 футів (500 -1.200 м) над рівнем моря в більшій частині утворені з м’якого вапняку і доломіту. Завдяки дрібним струмочків і щодо рясним дощів тут цілий рік цвітуть квіти і зеленіють дерева. Багато жителів Галілеї і Голанських висот зайняті сільським господарством або вважають за краще сферу туризму і легку промисловість.

Між пагорбами Галілеї і самарійськую горами пролягає Ізраельская долина. Вона відрізняється найродючіші в країні сільськогосподарськими землями, і тому тут засновано безліч кооперативних громад для їх обробки (кібуци і мошави). Плавні лінії пагорбів Іудеї і Самарії (Західний берег річки Йордан) перемежовуються гострими вершинами і спускаються в родючі долини, всіяні віковими сріблясто-зеленими оливковими деревами. Спадні терасами схили гір, що сподобалися фермерам ще в біблійні часи, ідеально вписуються в природний пейзаж. Населення в основному сконцентровано в невеликих міських центрах і великих поселеннях.

Пустеля Негев

Пустеля Негев, що займає близько половини території країни, практично не заселена. Її нечисленне населення працює в сільському господарстві і промисловості. Чим південніше, тим посушливі стає пустеля. У місцевому ландшафті переважають невисокі пагорби з пісковика і численні ущелини або “вади”, де рідкісні зимові дощі зазвичай призводять до бурхливих паводків.

На самому півдні плавні лінії пагорбів змінюються млявими крутими вершинами, кратерами і пологими плато, посипаними скельними породами. Клімат тут суші, а гори вище. Глибоко в землю врізаються три ерозійних кратера найхимерніших форм і кольорів, найбільший з яких сягає близько 5 миль (8 км) в ширину і 21 милю (35 км) в довжину.

І нарешті, біля Ейлата на березі Червоного моря – в найпівденнішій точці Негева -остроконечние пагорби з червоного і сірого граніту поступаються місцем вузьким посушливим ущелинах і крутих скель, що переливається на сонці всіма кольорами веселки.

Озеро Кінерет (Галілейське море, Генісаретськоє озеро) притулилося між пагорбами Галілеї і Голанськими висотами на висоті 695 футів (212 м) нижче рівня моря. Його ширина – 5 миль (8 км), а довжина – 13 миль (21 км). Це найбільше озеро і головний водний резервуар країни. Уздовж його берегів розкидані найважливіші історичні та релігійні об’єкти, туристичні пам’ятки, сільськогосподарські громади та рибницькі господарства.

Йорданська долина

Йорданська долина і Арава, оздоблюють країну зі сходу, є частиною сирійсько-африканського розлому, який розколов земну кору багато мільйонів років тому. Землі в північній частині надзвичайно родючі, а на півдні -засушліви. Основними джерелами доходів місцевого населення є сільське господарство, рибний промисел, легка промисловість і туризм.

Річка Йордан довжиною 186 миль (300 км) протікає з півночі на південь через сирійсько-африканський розлом, поступово спускаючись на 2.300 футів (700 м). Харчуючись струмками з гори Хермон, вона тече через родючі землі долини Хула, проходить через озеро Кінерет, а потім в’ється по Йорданській долині і впадає в Мертве море. Хоча в період зимових дощів річка і наповнюється, зазвичай її важко назвати широкою і повноводною.

Ізраїльська савана – Арава – тягнеться від південного краю Мертвого моря до Ейлатского затоки на березі Червоного моря. Завдяки складним сільськогосподарських технологій, пристосованим до місцевих кліматичних умов (тут в рік випадає менше одного дюйма або 25 мм опадів, а температура влітку досягає 104ºF або 40ºC), тут вирощують різноманітні фрукти та овочі. В основному вони призначені для експорту. На півдні Арава закінчується субтропічним Ейлатского затокою, знаменитим своїм морем яскраво-синього кольору, кораловими рифами і екзотичними морськими мешканцями.

На півдні Йорданська долина виходить до берегів Мертвого моря – найнижчої точки на землі, розташованої на 1.300 футів (400 м) нижче рівня моря. У Мертвому морі найщільніша і солона вода в світі. Вона багата поташом, магнієм, бромом, хлористим натрієм і солями для промислового використання.

В останні роки природний рівень Мертвого моря став різко падати. Цьому є дві причини: масштабні проекти Ізраїлю і Йорданії в сфері водопостачання та високий рівень випарів (5 футів – 1,6 м в рік), який привів до 75-відсоткового зниження припливу води. В результаті з 1960 року рівень цього унікального водного резервуару знизився ще на 35 футів (10,6 м). В даний час розглядається проект з’єднання Мертвого моря з Середземним за допомогою системи каналів і труб, що дозволить відновити природні розміри і рівень цієї скарбниці природи.

Клімат Ізраїлю

Ізраїль це сонячна країна. Вона розділена на кілька кліматичних зон -від помірної до тропічної. Тут переважають два основних сезону: дощова зима з листопада по травень і сухе спекотне літо весь інший час. Дощі найбільш рясні на півночі країни, в північному Негеві їх набагато менше, а в південних областях практично немає зовсім.

Кліматичні умови Ізраїлю

Кліматичні умови Ізраїлю в різних районах країни різко відрізняються -від вологого літа і м’якої зими на середземноморському узбережжі до сухого літа і щодо холодних зим в горах (включаючи Єрусалим). В Йорданській долині панує спекотне сухе літо і тепла зима, а в Негеві круглий рік переважає напівпустельний. Іноді випадає сильний сніг в високогірних районах або дмуть гарячі сухі вітри, що несуть з собою жар і спека, особливо навесні і восени.

Водні ресурси

Ізраїль, розташований на самому краю пустельної зони, завжди страждав від гострої нестачі води. Археологічні розкопки в Негеві і інших частинах країни показують, що місцеві мешканці намагалися якось зберегти воду ще багато тисячоліть тому – про це свідчать різноманітні системи для збору, зберігання і перевезення дощової води. Для порівняння в Україні ситуація зовсім обернена –  Відомості про річки України.

Загальний річний обсяг поновлюваних водних ресурсів становить приблизно 60 мільярдів кубічних футів (1,7 мільярда кубометрів). Близько 65% цього обсягу витрачається для зрошення, а решта -для потреб міст і промисловості. Вода в країні надходить з річки Йордан, озера Кінерет і системи дрібних річок і потічків. Також використовуються природні джерела і ґрунтові води в контрольованих кількостях, що дозволяють запобігти їх виснаження і засолення.

Оскільки в країні максимально витрачаються всі прісноводні ресурси, розробляються різні альтернативні можливості їх поповнення, зокрема, вторинна обробка жорстких стічних вод і опріснення морської води. З метою подолання нестачі води основна частина водних ресурсів в Ізраїлі об’єднана в єдину мережу. Її центральна артерія -Національний водовід, будівництво якого було завершено в 1964 році. Він доставляє воду з півночі країни в посушливі південні райони за допомогою розгалуженої системи гігантських труб, водопроводів, відкритих каналів, резервуарів, тунелів, дамб і насосних станцій.

Також ознайомтеся із болотами Росії та річками Росії.

Інфраструктура Ізраїлю

Зв’язок: Ізраїль підключений до всіх найбільшим в світі мереж комерційних, фінансових і академічних даних і повністю інтегрований в міжнародні системи зв’язку за допомогою підводних волоконно-оптичних ліній і висхідних супутникових каналів. У країні – один з найвищих у світі рівнів користування телефоном, комп’ютерами та інтернетом на душу населення.

Ізраїль одна з перших країн світу, що мають повністю цифрові телефонні мережі, що забезпечує надання абонентам найпередовіших і прогресивних послуг. Крім того, Ізраїль може похвалитися найвищим в світі рівнем використання стільникового зв’язку. Поштові послуги діють по всій території держави і пов’язують його з більшістю інших країн світу. Філателістична служба випустила понад 1500 марок. У створенні цих своєрідних “поштових листівок” взяли участь багато відомих ізраїльські художники. Деякі з них давно стали класикою, і їх мріє придбати кожен колекціонер.

Дороги Ізраїля

Дороги Ізраїля: Основними транспортними засобами в такій маленькій і компактної країні, як Ізраїль, є машини, автобуси і вантажівки. В останні роки була розширена і модернізована мережа автомобільних доріг, яка не в змозі була справитися зі зростаючим потоком транспорту. Тепер стали доступними навіть найвіддаленіші куточки країни.

Практично завершена прокладка першої платної дороги в Ізраїлі протяжністю 300 км (190 миль) -Трансізраільского шосе (шосе №6), яке в найближчому майбутньому зв’яже Беер-Шеву на півдні з нагару на півночі. Воно проходить далеко від густонаселених пунктів, що зменшує пробки і забезпечує швидкий доступ до більшості районів країни. Рекомендуємо ознайомитися із характеристикою видів транспорту.

Залізниця Ізраїлю

Залізниця Ізраїлю: Ізраїльські залізниці забезпечують пасажирські перевезення між Тель-Авівом, Єрусалимом, Хайфою, нагару, Беер- Шевою і Дімона. В Ізраїлі курсують і вантажні поїзди, які обслуговують ашдодському порт, місто Ашкелон і гірничодобувні кар’єри на південь від Дімони.

В останні роки зріс рівень вантажних і пасажирських перевезень. Щоб якось зменшити навантаження на залізниці і автомобільні магістралі, в Тель-Авіві і Хайфі діють служби швидкісного залізничного транзиту, що використовують існуючі залізничні колії, модернізовані для цієї мети. В їх роботі беруть участь автобусні компанії.

Дуже застарілі вагони поступилися місцем сучасним кондиціонованим поїздам. Також використовується передове механічне обладнання з обслуговування залізничних колій. В Єрусалимі невдовзі запрацює міський трамвай.

Характеристика Німеччини

Морські порти Ізраїлю

Морські порти Ізраїлю: Стародавні порти в Яффо, Кейсарії і Акко (Акрі) поступилися місцем трьом сучасним глибоководним гаваням в Хайфі, Ашдоді і Ейлаті, обслуговуючим міжнародні суду. Хайфській порт це один з найбільших контейнерних портів Средіземнорья і важливий пасажирський термінал.

Ашдодському порт головним чином служить для вантажних перевезень, а Ейлатский порт на Червоному морі пов’язує Ізраїль з південною півкулею і Далеким Сходом. У нафтопорт в Ашкелоні прибувають суду з пальним, а в Хадері діє підприємство з розвантаження вантажних суден, що доставляють вугілля на найближчу електростанцію.

Завдяки своєму вдалому географічному положенню Ізраїль може стати транзитним пунктом для проїжджаючих через нього пасажирів і вантажів. У світлі цієї можливості Управління портів і залізниць розробило довгостроковий план з урахуванням майбутніх транспортних потреб. Крім інших найважливіших завдань в ньому передбачено розвиток сучасної системи залізниць, що використовує найбільш передове обладнання у всіх наземних і морських операціях, а також створення комп’ютерних мереж для контролю всіх послуг, що надаються.

Аеропорти Ізраїлю

Аеропорти Ізраїлю: Міжнародний аеропорт ім. Бен-Гуріона (в 25 хвилинах їзди від Тель-Авіва і 50 хвилинах їзди від Єрусалиму) -це головні повітряні ворота Ізраїлю. У світлі різкого збільшення числа пасажирів аеропорт був розширений і модернізований, побудовано нову сучасну будівлю аеровокзалу.

Ейлатский аеропорт на півдні країни і невеликі аеропорти в Тель-Авіві і Рош-Піне на півночі обслуговують чартерні рейси (в основному з Європи) і внутрішні авіаперевезення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.